Ανακοίνωση για τα γεγονότα της 21ης Ιανουαρίου 

Την Κυριακή 21/1/2018 διοργανώθηκε στην πόλη μας συλλαλητήριο για τη Μακεδονία. Το συλλαλητήριο διαφημιζόταν επί 2 εβδομάδες από τα ΜΜΕ -με σχεδόν καθημερινά δημοσιεύματα-, τοπικά καταστήματα (το πατριωτικό αίσθημα των οποίων είναι τόσο αγνό ώστε για κάθε ευρώ που έδωσαν για το “εθνικό μας ζήτημα” ανταμείφθηκαν με την ανάρτηση της φίρμας τους ως “χορηγός επικοινωνίας” σε φλάιερ και αφίσες), τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους, παπάδες, ναζιστικές ομάδες, θρησκευτικές γκρούπες και διάφορους άλλους εθνικιστές και παρατρεχάμενους. Το συλλαλητήριο ξεκίνησε κατά τις 14:00 με κόσμο να έχει συγκεντρωθεί στην παραλία από νωρίτερα. Και τι δεν είδαμε σε αυτή την ακροδεξιά φιέστα που μας γέμισε “εθνική υπερηφάνεια”: ναζιστές υπόδικους βουλευτές να παρελαύνουν κορδωμένοι, ακροδεξιούς ποικίλων εθνικοπατριωτικών αυτοπροσδιορισμών που κανονικά βγαίνουν από το σπίτι τους κοιτώντας πρώτα 5 φορές απ’ το μπαλκόνι να βρίσκονται επιτέλους κάπου που είναι αποδεκτοί, τύπους και τύπισσες με παραδοσιακές φορεσιές να χορεύουν παραδοσιακούς χορούς, κάτι άλλους τύπους ντυμένους καρναβάλια, φέροντες ασπίδες και κράνη (!), κάτι “λεβεντο”-καβαλάρηδες από την Κρήτη (!): με λίγα λόγια δεδηλωμένους νεοναζί, κρυφο-φασίστες, χουντο-παπάδες και χριστιανοταλιμπάν, ψεκασμένους, ευυπόληπτους ακροδεξιούς πολιτικούς, στρατόκαυλους και ό,τι άλλο πιο σάπιο και σιχαμένο είχε να επιδείξει ο σύγχρονος ελληνικός “πολιτισμός”, δίπλα- δίπλα με τους κατά τα άλλα “φιλήσυχους” πατριώτες. Αν και, όπως φάνηκε, μία πολύ μικρή μερίδα των τελευταίων απώθησε, για λίγο τουλάχιστον, τους μαυροντυμένους και κουκουλωμένους ναζί -με αποτέλεσμα οι ναζί να ανοίξουν και κάποια κεφάλια- συνυπεύθυνοι για την νομιμοποίηση της παρουσίας των νεοναζί σε δημόσιο χώρο αλλά και για όσα άλλα συνέβησαν εκείνη την ημέρα, ήταν όλοι όσοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να στέκονται δίπλα- δίπλα με τους Κασιδιάριδες αυτού του κόσμου.
Την ώρα της συγκέντρωσης οι φασίστες της πόλης μας (και όχι μόνο) βρήκαν την ευκαιρία να κάνουν όσα δεν μπορούν τις υπόλοιπες 364 μέρες. Γκρούπες χεσμένων πιτσιρικάδων, που “ζουν επικινδύνως” μόνο στο facebook και κανονικά ούτε τρικάκια δεν μπορούν να πετάξουν από το φόβο μήπως και πέσουν πάνω στους αντιφασίστες της πόλης (ο νοών νοείτω), έχοντας ενισχύσεις από αντίστοιχα κατακάθια όλης της χώρας και κάποιoυς ομοϊδεάτες τους από τον οπαδικό χώρο, βρήκαν την ευκαιρία με τις πλάτες ενός συλλαλητηρίου χιλιάδων ατόμων (που μπορεί να μην είναι απαραίτητα φιλικά προσκείμενοι σε αυτούς, σίγουρα όμως δεν είναι και διατεθειμένοι να τους απομονώσουν) πραγματοποίησαν μία σειρά επιθέσεων σε κινηματικούς χώρους.
Αρχικά επιτέθηκαν στην κατάληψη ΕΚΧ Σχολείο. Η ομάδα των φασιστών κινήθηκε επί της Βασ. Όλγας από όπου και επιτέθηκε στο κτήριο φωνάζοντας «αναρχικοί και μπολσεβίκοι αυτή η γη δεν σας ανήκει». Η επίθεση αποκρούστηκε με ευκολία από την περιφρούρηση του κτηρίου, η οποία πλαισιώθηκε από συντρόφους και συντρόφισσες διαφόρων συλλογικοτήτων, μεταξύ των οποίων και η δική μας. Θα πρέπει να κάνουμε δύο σχόλια εδώ. Αφενός σχετικά με τη στάση των μπάτσων: ενώ μια ολόκληρη διμοιρία στεκόταν μόλις λίγα μέτρα παραδίπλα, “ενεπλάκην” μετά από 5 λεπτά πετροπολέμου κάνοντας μας χειρονομίες από κοινού με τους φασίστες και χτυπώντας τους φιλικά στην πλάτη (το κλασσικό “έλα μωρέ φτάνει”). Αφετέρου σχετικά με την κάλυψη του γεγονότος από ΜΜΕ τα οποία έδωσαν ρεσιτάλ χυδαιότητας. Η επίθεση φασιστών σε κατειλημμένο κτήριο μετατράπηκε σε «επίθεση των αναρχικών που βρίσκονταν μέσα στην κατάληψη σε περαστικούς που κρατούσαν ελληνικές σημαίες, που οδήγησε σε επίθεση “διαδηλωτών” στο κτήριο». Δεν έχουμε καμία ψευδαίσθηση για το ρόλο των ΜΜΕ και των εκπροσώπων τους, αλλά αυτή η γκεμπελικής κοπής απόλυτη μεταστροφή της πραγματικότητας εκπλήσσει ακόμα και εμάς, που έχουμε συνηθίσει εδώ και χρόνια τον εγκάθετο ρόλο τους. Αγαπητοί “δημοσιογράφοι” των εν λόγω site (voria.gr και thestival.gr), για να το πούμε ευγενικά: καλό θα ήταν να κρατήσετε τις αποστάσεις σας από τις κινηματικές εκδηλώσεις από εδώ και μετά.
Μετά την επίθεση στο ΕΚΧ Σχολείο, άλλη ομάδα φασιστών επιτέθηκε στην κατάληψη Libertatia επί της Λ. Στρατού. Φέροντας το πανό του “κύκλου Ιδεάπολις” (ακόμα μία φασιστική γκρούπα της πλάκας που δεν τολμά να ανακοινώσει την έδρα της) για τη Μακεδονία και φωνάζοντας συνθήματα για την “εθνική αντίσταση” επιτέθηκαν στην περίφραξη του κτηρίου και πέταξαν πυρσούς στο εσωτερικό του. Οι σύντροφοι και συντρόφισσες της κατάληψης, οι οποίοι βρίσκονταν τη στιγμή της επίθεσης στην αντί-εθνικιστική συγκέντρωση της Καμάρας, μετέβησαν στην κατάληψη και αποκατέστησαν τις βλάβες του κτηρίου. Δύο ώρες μετά οι φασίστες επιτέθηκαν εκ νέου στην κατάληψη με μολότοφ και φωτοβολίδες, προκαλώντας πυρκαγιά η οποία οδήγησε στον ολοσχερή εμπρησμό του κτηρίου. Τα δύο πρώτα σχόλια είναι τα ίδια: οι μπάτσοι, ΜΑΤ και ασφαλίτες, στέκονταν σε απόσταση αναπνοής από το κτήριο τη στιγμή που οι φασίστες το πυρπολούσαν και σφύριζαν αδιάφορα, ενώ τα ΜΜΕ (συμπεριλαμβανομένου και της ΕΡΤ3) δεν μιλούσαν για φασίστες αλλά “κουκουλοφόρους” αποπολιτικοποιόντας τεχνηέντως έτσι την δυνητικά δολοφονική επίθεση. Αποκορύφωμα της ιλαροτραγωδίας ήταν η καταληκτήρια φράση του “ρεπορτάζ” που μας πληροφορούσε ότι η “αστυνομία ερευνά τα αίτια της πυρκαγιάς” (!). Υπάρχει και ένα τρίτο σχόλιο που πρέπει να γίνει εδώ, σχετικά με τις δηλώσεις του Μπουτάρη για τον εμπρησμό της Libertatia: “Το κτίριο κάηκε από δύο αντιφρονούσες ομάδες ΠΑΟΚτσήδων. Οι μισοί ήταν υπερεθνικιστές , οι άλλοι ήταν αναρχικοί” δήλωσε αυτός ο γίγαντας της πολιτικής. Βγάζει μάτι η αγωνία κάθε λογής κοπρόσκυλων, μπάτσων, δημοσιογράφων, δημαρχαίων να αποπολιτικοποιήσουν τη ναζιστική επίθεση.

Συγκρούσεις -από αυτές τις… φιλικές που απλώς κρατάνε τους τύπους- πραγματοποιήθηκαν και μεταξύ των φασιστών και των ΜΑΤ στη Ναυαρίνου, όταν οι πρώτοι προσπάθησαν να επιτεθούν στη αντί-εθνικιστική συγκέντρωση της Καμάρας. Οι φασίστες δεν έφτασαν ποτέ ως την περιφρούρηση της συγκέντρωσης. Κατά τη διάρκεια της μέρας έγιναν και άλλες “παρεμβάσεις” από τους φασίστες, όπως η αναγραφή των λέξεων «Χρυσή Αυγή» πάνω στο μνημείο του Ολοκαυτώματος στη μνήμη των Ελλήνων Εβραίων και ο βανδαλισμός του banner της έκθεσης του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο είχε τα σύμβολα 3 θρησκειών (του χριστιανισμού, του ισλαμισμού και του ιουδαϊσμού).
Για να το πούμε απλά: κάθε λογής φασισταριά τα οποία όλο το χρόνο είναι αποκλεισμένα και κυνηγημένα από τους δρόμους της πόλης, που αναγκάζονται να κάνουν συγκεντρώσεις χωρίς να ανακοινώσουν το μέρος της συγκέντρωσης από το φόβο των αντιφασιστών/τριων και που όταν εν τέλει με τα πολλά καταφέρνουν να εμφανιστούν (και οι… 30) στο δρόμο, πρέπει να τους φυλάν πολυάριθμες από τους ίδιους διμοιρίες για να μη τους ισοπεδώσουμε, βρήκαν ευκαιρία με το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία να βγουν από τις τρύπες τους. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι η «Συντονιστική Επιτροπή του Συλλαλητηρίου» ένιωσε την ανάγκη να βγάλει δημόσια ανακοίνωση που να καταδικάζει την επίθεση στον Ζουράρι λέγοντας πως αυτοί που την πραγματοποίησαν δεν είχαν «καμία σχέση με τον κύριο κορμό των εκατοντάδων χιλιάδων κόσμου που διαδήλωσαν ειρηνικά», αλλά δεν ένιωσαν την ανάγκη να κάνουν κάτι ανάλογο για τις επιθέσεις οργανωμένων και εξοπλισμένων φασιστικών ομάδων που είτε βγήκαν από την συγκέντρωση είτε πήγαιναν σε αυτή. Ο λόγος είναι απλός: οι κεκαλυμμένοι φασίστες που διοργάνωσαν το συλλαλητήριο σε καμία περίπτωση δε θα καταδίκαζαν τα αδέρφια τους που μπόρεσαν για μια φορά να δράσουν ανοιχτά. Ας αναλογιστούν λοιπόν όσοι κατέβηκαν στο συλλαλητήριο αλλά δεν ανήκουν στο φασιστικό χώρο, τι ακριβώς στηρίζουν, σε τι φαινόμενα δίνουν το χώρο να αναπτυχθούν.

Ο κόσμος του αγώνα, οι εκμεταλλευόμενοι και οι καταπιεσμένοι, όλοι και όλες που δεν έχουμε ξεχάσει την κτηνωδία για την οποία είναι ικανά να επιδείξουν αυτά τα κατακάθια του ανθρωπίνου είδους μόλις καταχτήσουν των ζωτικό τους χώρο, οφείλουμε να αναχαιτίσουμε δραστικά οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης του ναζισμού/φασισμού και του κοινωνικού κανιβαλισμού μέσα στον κόσμο της κοινωνικής βάσης. Οφείλουμε να τσακίσουμε τον φασισμό σε όλο το κοινωνικό πεδίο στο οποίο κινούμαστε και ζούμε: στους δρόμους, στη δουλειά, στα σχολεία και τις σχολές, στις γειτονιές μας. Να μη του αφήσουμε σπιθαμή γης να δράση ελεύθερος.
Απέναντι σε αντιδραστικές και πειθαρχημένες φωνές που δουλικά καταφάσκουν (είτε από άγνοια, είτε από πολιτική σκοπιμότητα) στην καταδήκη της βία από όπου και αν προέρχεται, απαντάμε πως η προλεταριακή αντι-βία είναι μέσο κοινωνικής και ταξικής αυτοάμυνας και αντεπίθεσης, ώστε να αποτραπούν κοινωνικές συνθήκες γενικευμένης βίας και επιβολής. Είναι μια απάντηση των καταπιεσμένων στους καταπιεστές τους, χάριν της οποίας απολαμβάνουμε σήμερα τα όποια “δικαιώματα” -που σε συνθήκες κρίσης καταργούνται ταχύτατα- όπως το οκτάωρο και το δικαίωμα στην απεργία (για να αναφερθούμε ίσως στα ποιο χαρακτηριστικά). Λυπόμαστε αλλά δε σκοπεύουμε να ρωτήσουμε τους δυνάστες και καταπιεστές μας ποια μέσα θεωρούν ότι είναι “νόμιμο” να χρησιμοποιήσουμε στην προσπάθειά μας να αποτινάξουμε τον ζυγό του κεφαλαίου και του κράτους από πάνω μας.
Δεν έχουμε καμιά ψευδαίσθηση πως το τελειωτικό χτύπημα στο φασισμό θα έρθει δια της νομικής οδού από τα χέρια του κράτους, μιας και ο φασισμός είναι όπλο της ίδιας της αστικής τάξης. Είναι ολέθριο σφάλμα να λογίζεται απ’ τους από τα κάτω ο φασισμός ως έκφανση αφέλειας και γραφικότητας ή ως κάτι ευκαταφρόνητο, πόσο μάλλον ότι ηττάται μέσω της παραγκώνισης και της αμέλειας. Η ιστορική εμπειρία είναι σαφέστατη σχετικά με αυτό. Ο φασισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον καπιταλισμό. Είναι η ύστατη και η πιο επιθετική εφεδρεία του κεφαλαίου που τίθεται προς αξιοποίηση όταν ο καπιταλισμός κλυδωνίζεται εσωτερικά από τις δομικές του κρίσεις.
Οι καταπιεσμένοι και εκμεταλλευόμενοι αυτού του κόσμου δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας. Βρισκόμαστε στο ίδιο ταξικό στρατόπεδο, παρά τα όσα διαγγέλλουν οι “εθνικές” αφηγήσεις, που θέλουν να διαιωνίσουν την πολιτική ανελευθερία και την οικονομική εκμετάλλευση των από τα κάτω. Ο κοινός μας εχθρός είναι το κράτος, το κεφάλαιο και το μακρύ τους χέρι, ο φασισμός, και όχι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην ίδια κοινωνική και ταξική θέση με εμάς. Δεν πρέπει να αφήσουμε τα αφεντικά να μας διαχωρίσουν βάσει φυλής, θρησκείας, χρώματος, σεξουαλικής κατεύθυνσης, κατεύθυνσης φύλου και κάθε άλλης διαχωριστικής γραμμής (straight/lgbtqia+, νόμιμος εργάτης/χωρίς χαρτιά, γυναίκα/άντρας, λευκός/μαύρος, νέος/γέρος κ.α.).
Να δημιουργήσουμε δεσμούς διεθνιστικής αλληλεγγύης. Να αυτοοργανωθούμε. Να αντεπιτεθούμε.
Σήμερα ξημερώνει μία νέα μέρα στην πόλη και όλοι αυτοί που έκαναν πλάτες στα φασισταριά για να βγαίνουν από τη συγκέντρωση, να επιτίθενται σε κινηματικούς χώρους αγώνα και να ξαναμπαίνουν, δεν είναι πια στο δρόμο. Εμείς είμαστε, όπως είμαστε εδώ και χρόνια. Ραντεβού στο δρόμο, λοιπόν.
Να τσακίσουμε τους φασίστες και όσους τους κάνουν πλάτες.
Φασίστες και αφεντικά στου πηγαδιού τον πάτο, ζήτω το παγκόσμιο προλεταριάτο.
Αλληλεγγύη στην κατάληψη Libertatia
ΦΑΣΙΣΤΕΣ, ΟΣΟ ΧΑΡΗΚΑΤΕ ΧΑΡΗΚΑΤΕ. Η ΜΕΡΑ ΣΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ: ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΡΑ. ΠΙΣΩ ΣΤΙΣ ΤΡΥΠΕΣ ΣΑΣ!
ΥΓ. Τόσο στην επίθεση στον ΕΚΧ Σχολείο όσο και σε αυτή στη κατάληψη Libertatia, πρωτοστάτησαν άτομα με διακριτικά του ΠΑΟΚ. Κατά τον εμπρησμό, μάλιστα, της δεύτερης, αναγράφηκε στον εξωτερικό τοίχο της αυλής το σύνθημα “ΠΑΟΚ 4. Μακεδονία γη ελληνική”. Ο ΠΑΟΚ είναι μια ομάδα προσφυγική, μια ομάδα των απόκληρων, μια ομάδα των προσφυγικών γειτονιών και της φτωχολογιάς. Είναι πολύ λυπηρό να βλέπει κανείς την ιστορία, τον πολιτισμικό και κοινωνικό πλούτο αυτού του σωματείου να χρησιμοποιείται και να βρωμίζεται από μερικές δεκάδες φασιστών, που τα καπηλεύονται.
Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης – μέλος της Αναρχικής Ομοσπονδίας


Σχόλια